اولین و تنها پایگاه خبری شهر باغین و حومه
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
جشن زیر سایه خورشید در شهر باغین به روایت تصویر




























تقدیر از آزادگان شهر توسط پایگاه مقاومت بسیج ثارالله باغین





عکس : مرتضی شجاعی و رضا فرجاد



می توانید دیدگاه خود را بنویسید
یکی از اهالی 1394/06/7 02:39 بعد از ظهر
خوب میگی فقرا اولا از قدیمم میگن چراغی به خونه رواست به مسجد حرامه .ثانیا ذکر شده کسی نون شب نداره کسی خرج دکترو درمان نداره.من شخصا بخوام صدقه بدم به این بچه ها کار اون پول نه که مامان و باباشون دودش کنن در حد مالی خودم غذایی لباسی چیزی میخرم به نظرم تو باغین به جای کمک به عتبات به خیره برا خانواده ها بی سرپرست و نیازمند بزنن ثوابش از تمام کارهای نیک تو دنیا بیشتر
ضمنا آقای فرجاد مطلب قبلیم سانسور نکن پخش کن به علما هم مراجعه کردین جوابش بذارید ماهم ببینیم من که به جواب قانع کننده ای نرسیدم
1394/06/7 01:35 بعد از ظهر
پول خشت و گنبد رو همین فقرا میدن.فرقش اینه همین فقرا از ون غذا همه چی می زنن و پولشون خرج امام حسین می کنن
یکی از اهالی 1394/06/7 11:31 قبل از ظهر
در مورد تبرکی مثل سوغات درجریان باشید و یخورده تلویزیون نگان کنید میبینید تبلیغاتی که گفتن حاجی سوغات عربستان نخرن پس تبرک بودن اهمیتی نداره. و چه خوب میشد در این مورد چندتا سوال از امام جمعه محترم بپرسید که بوسیدن و مالیدن یه پرچم تبرک به سرو صورت آیا هیچ منبعی داره و ازنظر پزشکی و انتقال ویروس نظرش چیه و آیا فایده ای هم داره و چه احترامی به ائمه وامامان مان هست؟
و موردهای دیگری که به شدت منو به شدت درگیر میکنه مثلا کمک کرمانیها به ساخت گنبد امام حسین(ع).بی احترامی نشه هرچی دارم از ائمه دارم ولی مگر امام حسین(ع) احتیاج داره مردم هرخشت 2میلیون واسه گنبد پول بدن درسته نذره ولی میتونن به یکی بدن نداره تو خرج درمانش مانده داره میمیره میتونه به یکی بدن نون شب نداره نمیشه انکار کرد ادم مستحق کمه والا به قران امام حسین (ع)خودشم راضی نیست این همه مستحق این پولا خرج گنبد بشه درسته باید بهترین باشه در صورتی کسی گرسنه نخوابه زنی بخاطر خرج بچه هاش تن فروشی نکنه
فرجاد رضا پاسخ داد:
سلام دوست عزیز حرف شما صحیح است اما باید دلایل علما را نیز شنید.قطعا علما و مراجع بهتر از ما این مسائل را درک میکنند.لطفا به مرجع تقلید خود رجوع کنید.
1394/06/6 08:24 بعد از ظهر
با سلام احسنت به برادران عزیز آقای رضا فرجاد و آقای مرتضی شجاعی فکر کنم با این استدلالات محکم این دست عزیز قانع شده باشد باز هم مطلب در این زمینه زیاد است اگر دقت کنیم و تعصب را کنار بگذاریم
فرجاد رضا پاسخ داد:
سلام ممنون
1394/06/5 02:22 بعد از ظهر
با سلام حرف این دوست عزیز درست حرف وهابیت است که تبرک را شرک می دانند اما ما این را شرک نمی دانیم بلکه این کار بوسیدن ضریح و جاهایی که منسوب به جاهای مقدس را افتخار می دانیم ما هر در و آهن و پارچه را نمی بوسیم بلکه آن پارچه ای راکه افتخار هم جواری با امام رضا را ولو به یک لحظه داشته می بوسیم ولو به یک لحظه و این را عین دانایی می دانیم به حضرت یوسف دستور دادند پیراهن را بر چشم حضرت یعقوب بگذار تا بینا گردد دوست عزیز بنا به گفته شما مگر پارچه می تواند شفا دهد خیر این پارچه تن حضرت یوسف بوده که این خاصیت را دارد این پرچم هم متبرک به بارگاه امام رضا شده است مگر شما قرآن را نمی بوسید پس باید گفت جلد چرم را می بوسید...... حرف زیاد است امیدوارم این دوست عزیز با مطالعه در این مورد بیشتر دقت کند ما غبارقبرامامان معصوم ع را توتیای چشم خود قرا می دهیم و امید به شفاعت این عزیزان داریم
مرتضی شجاعی پاسخ داد:
پیامبران و امامان بدان جهت كه بندگان شایسته خداوند هستند، سزاوار احترام و محبت هستند. احترام و ابراز ارادت به آنان، بدان جهت نیست كه براى آنان در مقابل خدا، مقام و ارزشى مستقل قائل باشیم؛ بلكه آنان مستقل از خدا هیچ ندارند و همه عظمت آنان و عشق و محبت ما به ایشان، ناشى از آن است كه آنان در اوج معرفت، بندگى و عبودیت حضرت حق قرار دارند و مورد عنایت خاص پروردگار می ‏باشند. بوسیدن ضریح امامان(ع) و اولیاى الهى، برخاسته از عشق و محبت نسبت به آنان است؛ همان گونه كه عاشق، هر چیزى را كه منتسب به معشوق است، می‏بوید و می ‏بوسد و به سینه می ‏چسباند. براى زائر امام معصوم(ع)، خود سنگ و چوب ارزشى ندارد. بوسیدن ضریح و در و دیوار حرم، از آن جهت است كه منسوب به محبوبش؛ یعنى، امام معصوم است. به تصریح قرآن كریم، حضرت یعقوب، لباس یوسف را بر چشم خود نهاد و بینایى خود را باز یافت: «فَلَمَّا أَنْ جاءَ الْبَشِیرُ أَلْقاهُ عَلى‏ وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِیراً قالَ أَ لَمْ أَقُلْ لَكُمْ إِنِّى أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ»؛ (یوسف (12)، آیه 96. )
«پس چون مژده رسان آمد، آن پیراهن را بر چهره او انداخت، پس بینا گردید. گفت: آیا به شما نگفتم كه بی ‏شك من از خدا چیزهایى می ‏دانم كه شما نمی دانید؟» تبرّك و استشفا به پیراهن یوسف، نمونه‏ اى از تبرّك و استشفا به چیزى است كه به شكلى منسوب به اولیاى الهى است. بر اساس روایات معتبر نزد شیعه و سنى، اصحاب پیامبر اكرم(ص) هنگام وضو گرفتن ایشان، هجوم می ‏آوردند تا هر كسى قطره‏اى از آب وضوى ایشان را به عنوان تبرّك برگیرد؛ به گونه ‏اى كه نمی ‏گذاشتند قطره‏اى از آب وضوى پیامبر(ص) بر زمین بریزد و اگر به كسى چیزى نمی ‏رسید، از رطوبت دست دیگرى استفاده می ‏كرد. (صحیح بخارى، ج 1، ص 33 و ج 7، ص 50؛ مسند احمد، ج 4، ص 329 و 330. )
اگر تبرّك جستن به قطرات آب، شرك و حرام بود، وظیفه آن حضرت نهى و بازداشتن اصحاب از این عمل بود. بنابراین بوسیدن و تبرّك جستن، بدون اعتقاد به الوهیت یا ربوبیت (فاعلیت استقلالى) شرك نیست. بر اساس داورى وهابیان كه صرف بوسیدن و تبرّك جستن به آثار اولیاى الهى شرك و حرام است. پیامبر اكرم و اصحابشان و نیز یعقوب نبى و همه انسان‏ها حتى خود وهابیان كه فرزندان خود را می ‏بوسند. مرتكب شرك و حرام شده ‏اند!!
یکی از اهالی 1394/06/5 11:54 قبل از ظهر
قربون امام رضا(ع) برم. که ما با این افکارمون تمام امامان و دینمون زیر سوال میبریم آخه وقتی امام جمعه با کلی دانایی میاد یه پرچم یه پارچه رو میبوسه وامثال ایشون زیادن شاید با این کارشون ویروسی انتقال بدن دیگران هم بگیرین آخه مگر زیارت به بوسیدن پارچه و و ضریح حرمه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
متاسفام واسه افکارمون
مگر این پرچم چیه یا خدمها کی هستن این یه پرچم که یه تولیدی معمولی تولید کرده حالا چند وقت تو حرم امام رضا (ع)بود آیا چه اتفاقی براش میتونه افتاده باشه و خدمها همونایی هست که مشهد میبینیم و بی تفاوت میگذریم از کنارشون واقعه بعضی حرکات مردم مثل تبرک کردن وسایل با لباس خدمها واقعا غیر قابل هضم
خواهشا پخش کنید این مطلبو
فرجاد رضا پاسخ داد:
تاسفانه یكی از اشكالات مخالفین این است كه هرچه را به مذاق وعقیده ی شان ساز گار نباشد به آن نسبت شرك وخرافه پرستی میدهند درحالی كه نه تنها شرك وخرافه نیست بلكه تعظیم شعائر الهی است خداوند در رابطه با تعظیم شعائر می فرماید «ذَلِكَ وَ مَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوب»؛ سوره حج، آیه 32. مناسك حج و هركس شعائر الهى را بزرگ دارد، این كار نشانه تقواى دل هاست.
آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در درس خارج فقه خود با بیان اینکه کسانی که به کاروان سفینةالنجاة ضریح امام حسین (ع) خرده می‌گیرند، اشتباه می‌کنند، گفتند: «برخی افراد از بردن ضریح امام حسین (ع) به شهر‌های مختلف ایراد می‌گیرند و می‌گویند چه فرقی بین طلا و نقره‌های ضریح و دیگر طلا‌ها و نقره‌ها وجود دارد؛ باید به آن‌ها بگوییم این بوسیدن مردم به خاطر انتصاب به امام حسین (ع) است و خرافی نیست. اشخاصی که این مسئله را خرافه می‌دانند، اشتباه می‌کنند؛ چرا که مسائلی در بین همه مسلمانان و عقلای جهان وجود دارد که همه پذیرفته‌اند، مانند بوسیدن پرچم یک کشور و یا نگهداری اشیای گذشتگان در موزه‌ها به خاطر انتصابشان به هویت یک ملت.»
در جای دیگر آمده:«با عظمت بودن مرقد مقدسه از شعائر است و عبادت می باشد. در روایت آمده که در صدر اسلام پیشنهاد شد که پرده کعبه را که قیمتی بوده بفروش برسد امام علی علیه السلام مانع شدند. این شبهه اگر چه درظاهر بین شیعیان مطرح شده و لی ریشه وهابی دارد.»

لطفا به این ادرس مراجعه کن http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910919001512
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic